ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ

Αναρτήθηκε απο :Σταυρούλα Γκιουζελίδου στις 10/12/2014 - Κατηγορία άρθρων : Επίκαιρα -

αρχείο λήψης (1)

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και όλοι, μικροί και μεγάλοι τα περιμένουμε με ανυπομονησία για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Tο χριστουγεννιάτικο τραπέζι καθώς και τα υπέροχα χριστουγεννιάτικα γλυκά αν και θα έπρεπε να τα περιμένουμε με λαχτάρα , πολλοί γονείς τα βλέπουν κάπως καχύποπτα. Ας δούμε λοιπόν κάποια tips που θα μας βοηθήσουν να χαρούμε τις γιορτές και τις λιχουδιές που τις συνοδεύουν, χωρίς άσχημα επακόλουθα και τύψεις:

 

628x471

  •  Τα περισσότερα παιδιά τρελαίνονται να ανακατεύονται στην κουζίνα όταν η μαμά ξεκινάει την προετοιμασία των παραδοσιακών μελομακάρονων, κουραμπιέδων κτλ. Αφήστε τα λοιπόν να σας βοηθήσουν , αναθέτωντάς τους συγκεκριμένες εργασίες, όπως τη δημιουργία σχημάτων ή το ανακάτεμα. Με αυτό τον τρόπο θα νιώσουν τη χαρά τις δημιουργίας μέσα από το παιχνίδι και ίσως να ‘’απομυθοποιήσουν’’ αυτά τα μικρά γλυκάκια που τα τρώμε μόνο τα Χριστούγεννα οπότε μπορούμε να φάμε πολλά.
  •  Προτιμήστε τα μελομακάρονα (σκέτα καλύτερα και όχι με επικάλυψη σοκολάτας) που είναι φτιαγμένα με υλικά ωφέλιμα για την υγεία, όπως το μέλι, τα καρύδια και το ελαιόλαδο, έναντι των κουραμπιέδων που είναι φτιαγμένοι κυρίως από βούτυρο και ζάχαρη και είναι περισσότερο παχυντικοί. Ωστόσο δεν πρέπει να ξεπερνάτε τα 1-2 την ημέρα ,γιατί και αυτά έχουν αρκετές θερμίδες. Για να τα κάνετε λοιπόν πιο ελκυστικά για τους μικρούς μας φίλους μπορείτε να τους δώσετε διάφορα σχήματα όπως κάνουμε στους κουραμπιέδες.
  • Προτιμήστε να δώσετε στο παιδί ένα μελομακάρονο ή λίγη βασιλόπιτα για πρωινό ή για δεκατιανό ώστε ο οργανισμός να αξιοποιήσει κατά τη διάρκεια της μέρας τις περίσσειες θερμίδες των γλυκών. Καλό θα ήταν να πείτε στα παιδιά να σας ζητάνε όποτε θέλουν να φάνε κάποιο γλυκό και να μην το παίρνουν μόνα τους από τις στολισμένες πιατέλες, ώστε να μπορείτε να προλάβετε την υπερκατανάλωση.
  • Οι πρόγονοί μας έλεγαν ‘’Παν μέτρον, άριστον’’ . Μέτρο λοιπόν, δε σημαίνει στέρηση, σημαίνει τρώω τόσο , ώστε να χορτάσω και να μη νιώθω πρήξιμο ή πόνο στην κοιλιά.  Έτσι λοιπόν τρώω ΛΙΓΟ απ’ όλα και όχι υπερβολικές ποσότητες. Αυτό φυσικά ισχύει για μικρούς και μεγάλους.

images

Ετοιμάστε εσείς το πιάτο του παιδιού σας στο γιορτινό τραπέζι, βάζοντάς του άφθονη σαλάτα και μικρότερες ποσότητες από τα υπόλοιπα φαγητά.  Προτιμήστε τρόφιμα που δεν τα έχετε καθημερινά στο τραπέζι σας, όπως γέμιση γαλοπούλας, κάποιο παραδοσιακό φαγητό κ.λ.π και αποφύγετε το ψωμί , τις πατάτες κ.τ.λ. Προσπαθήστε να μη συμπεριλάβετε στο πιάτο τηγανητά και βαριά φαγητά.

 

  • Αν ο κλήρος έπεσε σε εσάς να ετοιμάσετε το γιορτινό τραπέζι τότε χρησιμοποιήστε στην κουζίνα υλικά με χαμηλά λιπαρά όπως άπαχα κρέατα, γαλακτοκομικά light , μαύρη ζάχαρη κ.τ.λ., για να μειώσετε όσο μπορείτε τις θερμίδες των εδεσμάτων. Το επιδόρπιο μπορεί να είναι γιαούρτι με γλυκό του κουταλιού , φρουτοσαλάτα ή κάποιο άλλο ελαφρύ γλύκισμα…

 

Ελπίζω να βοήθησα να αποβάλλετε τις όποιες φοβίες είχατε σχετικά με την έλευση των εορτών και των εδεσμάτων που τις συνοδεύουν. Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι μια όμορφη παράδοση που πρέπει να την απολαύσουμε απαλλαγμένοι από όποιες γαστρονομικές ενοχές, ακολουθώντας τις απλές συμβουλές που προανέφερα.

αρχείο λήψηςΚαλές γιορτές με υγεία σε όλους

 

Σχολιάστε το!

Τά σχόλια είναι κλείστα.

Νέες φωτογραφίες

Νέα Άρθρα

Θα μας βρείτε

Απ. Σούζου 13

Κομοτηνή

Tel: 2531083777

url