Διατροφή στο σχολείο

Αναρτήθηκε απο :Σταυρούλα Γκιουζελίδου στις 12/09/2012 - Κατηγορία άρθρων : Επίκαιρα -

Για να μπορέσουν οι μαθητές να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο καθημερινό τους πρόγραμμα πρέπει να τρέφονται σωστά. Οπότε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο θα είναι ο σύμμαχός τους σε περιόδους σωματικής και πνευματικής κόπωσης. Καθώς εξακολουθούν να αναπτύσσονται σωματικά είναι απαραίτητο να πίνουν τουλάχιστον δυο ποτήρια γάλα την ημέρα και να καταναλώνουν 1-2 μερίδες από τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά, για τη δημιουργία της οστικής τους μάζας. Τα φρούτα και τα λαχανικά (εποχής για μέγιστη περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά) για να καλύπτουν τις απαραίτητες για την ανάπτυξη των παιδιών βιταμίνες, θα πρέπει να μην είναι λιγότερα από 4-5 μερίδες ημερησίως . Επίσης καλό θα ήταν να αποφεύγονται οι έτοιμοι χυμοί με προσθήκη ζάχαρης (φρουτοποτά). Το κρέας και το ψάρι είναι απαραίτητα στη διατροφή όλων των παιδιών καθώς συμβάλλουν στην αύξηση της μυικής τους μάζας που είναι σημαντική σε αυτή την ηλικία, κυρίως στα αγόρια.

Το πρωινό στο σπίτι είναι για πολλούς λόγους προτιμότερο από αυτό που θα αγόραζε ένα παιδί από το κυλικείο. Κατ’ αρχάς είναι πληρέστερο σε θρεπτικά συστατικά (βιταμίνες , ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες, πρωτεϊνες, υδατάνθρακες). Ένα ποτήρι ημιαποβουτυρωμένο γάλα με λίγα δημητριακά ολικής άλεσης και ένα φρούτο αποτελεί ένα πλήρες πρωινό. Μελέτες έχουν δείξει πως η λήψη ενός καλού πρωινού στο σπίτι μειώνει την όρεξη για πρόσληψη μεγαλύτερων ποσοτήτων φαγητού στα άλλα γεύματα και αποφυγή αγοράς ακατάλληλων τροφίμων από το κυλικείο. Ακόμη είναι πολύ καλύτερο να ξεκινάς τη μέρα σου με ενέργεια παρά να περιμένεις το δεύτερο ή τρίτο διάλειμμα για να ‘’ζωντανέψει’’ και το μυαλό.

Αμέσως καλύτερη επιλογή είναι να παίρνουν φαγητό από το σπίτι καθώς έτσι μπορούν να ελέγχουν την ποιότητα του φαγητού τους. Τελευταία κατατάσσω την αγορά πρωινού από το κυλικείο κι αυτό με την προϋπόθεση ότι θα περιέχει κουλούρι, αποξηραμένα φρούτα, φυσικούς χυμούς, γιαούρτι ή κάποιο τοστ με χαμηλά λιπαρά. Φυσικά είτε το πρωινό είναι στο σπίτι είτε στο σχολείο θα πρέπει το παιδί να έχει πάντα μαζί του κι ένα φρούτο για δεκατιανό.

Ακόμη υπάρχουν κάποιες τροφές που βοηθούν τη μνήμη. Στην κορυφή αυτών βρίσκονται οι τροφές που είναι πλούσιες σε αντοξειδωτικά, γιατί μειώνουν την επίδραση της γήρανσης στον εγκέφαλο. Οπότε σε περίοδο εξετάσεων καλό θα είναι οι μαθητές να τρώνε βατόμουρα, δαμάσκηνα , πράσινο τσάι, κόκκινο κρασί, ντομάτα, μπρόκολο, εσπεριδοειδή κ.α. Ένα καλό, πλήρες πρωινό είναι επίσης πολύ σημαντικό για τη μνήμη. Ο εγκέφαλος εφοδιάζεται με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και κυρίως με γλυκόζη που είναι το ενεργειακό νόμισμα του εγκεφάλου , συστατικά που κατά τη διάρκεια της νύχτας μειώθηκαν πολύ. Ακόμη οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι πολύ σημαντικές καθώς βοηθούν στη νευρολογική λειτουργία του οργανισμού. Η χολίνη που βρίσκεται στη σοκολάτα, στα αυγά κ.α. βοηθά στη συγκέντρωση και τη μνήμη. Τα μεγάλα και πλούσια σε λιπαρά γεύματα καθυστερούν την ολοκλήρωση της πέψης με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να αδυνατεί να συγκεντρωθεί. Έτσι λοιπόν ο καλύτερος τρόπος διατροφής ακόμη και για τη μνήμη είναι τα μικρά και συχνά γεύματα.

Τέλος, οι φοιτητές, αν και κατά κάποιο τρόπο είναι μαθητές ,λόγω του ότι συνήθως βρίσκονται μακριά από την οικογένειά τους είναι δύσκολο να τρέφονται με σπιτικό μαγειρεμένο φαγητό και προσφεύγουν στην εύκολη λύση των fast food. Ωστόσο υπάρχουν λύσεις για γρήγορο και υγιεινό φαγητό π.χ. οι σαλάτες με τόνο ή με κοτόπουλο χωρίς σως, τα σάντουιτς με κοτόπουλο σε αλάδωτη πίτα χωρίς πατάτες τηγανητές, τα ζυμαρικά χωρίς βαριές σάλτσες κ.α. Ακόμη τα φαγητά στις φοιτητικές λέσχες αποτελούν καλές επιλογές γιατί σχεδόν πάντα συνοδεύονται από σαλάτα και πολλές φορές οι φοιτητές τρώνε φαγητά όπως τα λαχανικά και τα όσπρια που μόνοι τους δε θα έμπαιναν στον ‘’κόπο’’ να μαγειρέψουν. Τα φρούτα θα πρέπει να είναι μέσα στο καθημερινό τους διαιτολόγιο. Σε περιόδους εξεταστικής τα τρόφιμα που βοηθούν στη μνήμη είναι ιδανικά και πρέπει ακόμη να αποφεύγεται το αλκοόλ καθώς σκοτώνει τα εγκεφαλικά κύτταρα. Το πρότυπο της Μεσογειακής διατροφής είναι ιδανικό και για τους φοιτητές φυσικά.

Σχολιάστε το!

Τά σχόλια είναι κλείστα.

Νέες φωτογραφίες

Νέα Άρθρα

Θα μας βρείτε

Απ. Σούζου 13

Κομοτηνή

Tel: 2531083777

url