Περνάει και η διατροφή κρίση;

Αναρτήθηκε απο :Σταυρούλα Γκιουζελίδου στις 22/02/2012 - Κατηγορία άρθρων : Επίκαιρα -

Η οικονομική κρίση εδώ και καιρό αποτελεί το πρώτο θέμα συζήτησης σε όλο τον κόσμο και δυστυχώς έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της ζωής μας. Μας επηρεάζει τόσο έντονα που πολλοί άνθρωποι έπαψαν να ελπίζουν για ένα καλύτερο αύριο και να καταλήγουν σ’ ένα μίζερο τρόποι ζωής και σκέψης που δεν τους αφήνει να σκεφτούν τι αλλαγές θα μπορούσαν να κάνουν στη ζωή τους ώστε να μη χαμηλώσουν το βιοτικό τους επίπεδο αλλά μόνο τα έξοδά τους. Στο άρθρο αυτό θα προτείνουμε κάποιες έξυπνες λύσεις για να μειωθούν τα έξοδα που αφορούν τη διατροφή .

Δυστυχώς αν και η μείωση του ποσού που χρησιμοποιούσαμε για τη διατροφή θα’ πρεπε να οδηγήσει και σε μείωση του βάρους , έρευνες δείχνουν ακριβώς το αντίθετο. Η οικονομική κρίση λοιπόν, πέρα από όλα τα άλλα προβλήματα που έχει δημιουργήσει, οδηγεί και στην παχυσαρκία για τους εξής λόγους:

  •  Οι περισσότεροι άνθρωποι, λόγω του έντονου τρόπου ζωής τους έχουν δυστυχώς συνδυάσει το φαγητό με τη χαλάρωση στον καναπέ μπροστά στην τηλεόραση. Έτσι λοιπόν αφού λόγω κρίσης οι έξοδοι έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο , έχουν αυξηθεί οι ώρες στον καναπέ , άρα και τα γεύματα μπροστά στην τηλεόραση και οι βόλτες στα ντουλάπια της κουζίνας. Και η ζυγαριά όλο και ανεβαίνει…
  •  Θέλοντας και μη, η ψυχολογία όλων είναι πεσμένη καθώς το μόνο πράγμα που ακούγεται είτε από την τηλεόραση, είτε από τις μεταξύ μας συζητήσεις είναι η άσχημη οικονομική κατάσταση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ψάχνουμε την ευχαρίστηση στο φαγητό και κυρίως στα γλυκά. Οι τύψεις όμως δεν αργούν να εμφανιστούν , οπότε μπαίνουμε σ’ ένα φαύλο κύκλο με νικητή τη ζυγαριά.
  •  Πάντα μας άρεσε το φαγητό απ’ έξω και τώρα που μας βγαίνει και οικονομικότερο , γιατί να μην το καθιερώσουμε; Καλή ερώτηση!Η απάντηση είναι απλή. Είναι τόσο φτηνό ,γιατί είναι ανθυγιεινό και θρεπτικά ανεπαρκές. Για να μπορέσουν οι καταστηματάρχες να μειώσουν το κόστος, ρίχνουν πολύ την ποιότητα των πρώτων υλών τους (πολύ λιπαρά κρέατα, κακής ποιότητας γαλακτοκομικά κ.α.) Έτσι λοιπόν μια πίτα με γύρο που οφείλει τη γεύση της στο αυξημένο λίπος και τα πολλά μπαχαρικά, μας δίνει πολλές θερμίδες, πολύ αλάτι, ανεβάζει τη ζυγαριά και τις πιθανότητες ανάπτυξης πολλών νοσημάτων (όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, λιπιδαιμικά, υπέρταση κ.α.). Οπότε το φτηνό έτοιμο φαγητό μας βγαίνει στην ουσία πολύ ακριβό.

Ως τώρα είδαμε κάποιους από τους λόγους που η οικονομική κρίση μπορεί να οδηγήσει στην παχυσαρκία. Ας δούμε όμως και με ποιους τρόπους θα μπορούσαμε να φάμε υγιεινά και οικονομικά. Πριν όμως μιλήσουμε γενικά θα ήθελα να αναφερθώ ξεχωριστά στο θέμα του super market, καθώς η συμπεριφορά μας εκεί θα καθορίσει κατά πολύ τη διατροφή μας, το βάρος μας και τα οικονομικά μας φυσικά . Έτσι λοιπόν :

  1.  Δεν πηγαίνουμε ποτέ στο market νηστικοί. Η πείνα είναι ο χειρότερος σύμβουλος για ψώνια. Δε φαντάζεστε πόσα άχρηστα και ανθυγιεινά τρόφιμα και κυρίως snacks μπορείτε να αγοράσετε αν πάτε για ψώνια πεινασμένοι.
  2.  Καταγράφουμε σε λίστα ότι χρειαζόμαστε για την εβδομάδα μας και προσπαθούμε να μην παρεκκλίνουμε καθόλου από αυτήν.
  3.  Όσον αφορά τα νωπά τρόφιμα, αγοράζουμε την ποσότητα που χρειαζόμαστε και όχι περισσότερο. Αν ξέρουμε ότι μέσα σε μια εβδομάδα καταναλώνουμε 250 γρ. φέτα δε χρειάζεται να αγοράσουμε μισό κιλό γιατί το βρήκαμε φτηνό ή γιατί τόσο αγοράζαμε πάντα. Είναι κρίμα και σπατάλη να πετάξουμε το υπόλοιπο.

Εκτός από το super market :

  •  Το κόκκινο κρέας αποτελεί ένα από τα ακριβότερα τρόφιμα ειδικά τα πιο άπαχα κρέατα. Έτσι λοιπόν, αντί να υποβιβάσουμε την ποιότητα του κρέατος που αγοράζουμε (λόγω κόστους) είναι προτιμότερο να το περιορίσουμε σε μια φορά την εβδομάδα ή στις δυο και τις υπόλοιπες μέρες να φάμε κοτόπουλο ή γαλοπούλα που και φτηνότερα είναι και με λιγότερο λίπος.
  •  Το ψάρι για πολλούς αποτελεί απαγορευμένη τροφή λόγω τιμής. Ωστόσο κι εδώ υπάρχουν λύσεις. Δεν είναι απαραίτητο να φάμε λαβράκι, ξιφία ή τσιπούρα πελαγίσια. Η σαρδέλα και ο γάυρος έχουν την ίδια , ίσως και μεγαλύτερη θρεπτική αξία και σε τιμή πολύ προσιτή. Άλλη μια λύση είναι τα κατεψυγμένα ψάρια, τα οποία αν έχουν υποστεί τη σωστή τεχνική κατάψυξης , χάνουν πολύ λίγο από τα θρεπτικά συστατικά τους και η τιμή τους είναι αρκετά χαμηλότερη από αυτή των νωπών.
  •  Όσον αφορά τα φρούτα και τα λαχανικά προτιμάμε να είναι εποχής καθώς πέρα από το μικρότερο κόστος , είναι πιο γευστικά και θρεπτικά. Έτσι λοιπόν αν το μισό μας πιάτο αποτελείται από λαχανικά κερδίζουμε εκτός από χρήματα και θερμίδες.
  •  Μαγειρεύουμε τόσο φαγητό όσο τρώμε και όχι περισσότερο. Αν όμως περισσέψει σε καμία περίπτωση δεν το πετάμε. Μπορούμε να το σερβίρουμε την επόμενη μέρα παραλλαγμένο. Π.χ. αν περισσέψουν φακές μπορούμε να τις κάνουμε ένα θρεπτικότατο φακόρυζο. Αν πάλι έχει περισσέψει πολύ φαγητό , μπορούμε απλά να το καταψύξουμε και να το φάμε την άλλη εβδομάδα ή και αργότερα.
  •  Όσον αφορά τα snacks. Δε χρειάζεται να γεμίζετεε τα ντουλάπια σας και τα συρτάρια με διάφορα crackers και μπισκότα που κυκλοφορούν στο εμπόριο με το υπερβολικό αλάτι και τα αυξημένα λιπαρά , τα οποία εκτός από ακριβά είναι και ανθυγιεινά. Μπορείτε να φάτε ένα φρούτο ή ένα γιαούρτι light με 1 κουταλάκι μέλι ή 1-2 κριτσίνια ολικής.

Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε πως η απάντηση και στην οικονομική κρίση, όσον αφορά τη διατροφή πάντα , είναι η Μεσογειακή διατροφή. Λίγο κόκκινο κρέας , πολλά φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και ψάρι.

Ας δούμε λοιπόν αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε σαν μια ευκαιρία για να ξεκινήσουμε να αλλάζουμε κάποιες ‘’κακές’’ διατροφικές μας συνήθειες, οι οποίες εκτός από πολυδάπανες είναι και ανθυγιεινές.

Σχολιάστε το!

Τά σχόλια είναι κλείστα.

Νέες φωτογραφίες

Νέα Άρθρα

Θα μας βρείτε

Απ. Σούζου 13

Κομοτηνή

Tel: 2531083777

url